människor är inte onda

1. En man i tvättstugan gav mig sin tid. Jag insisterade och sa att han hade väntat länge, det gjorde inget, jag kunde ju ändå tvätta senare...han gav mig ändå sin tid. Jag tackade. Det var otroligt snällt.

2. En man i en film gav sitt liv för att hjälpa passagerare i ett flygplan. Han bar bort en speldosa som innehöll dödligt gas. Personligen tyckte jag det var lite onödigt, jag själv skulle nog inte ha gjort det. Jag vill ju faktiskt leva. Och dessutom var det här en film. Om det hade varit i riktiga livet är jag säker på att ingen hade gjort det. Mannen hette i alla fall George.

R.I.P. George.

Kommentarer

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0