to trust or not to trust, that is the question

Jag hade tänkt gå på spinningen (i Friskis & Svettis) som bara är en gång i veckan. Kruxet är dock att jag samtidigt har tvättid. Jag hinner lägga in tvätten men inte vara kvar tillräckligt länge för att ta ut den. Jag frågar min syster, jag har planerat att gå till spinningen hela veckan, skulle du kunna vara snäll och bara gå till tvättstugan sen för att lägga min tvätt i torktumlaren?

Hon vägrar. Hon säger att hon inte orkar. Min syster orkar inte gå till tvättstugan som ligger trettio sekunder bort, för att ta ut mina kläder och lägga dem i torktumlaren, vilket inte tar mer än en minut. Hon ska vara hemma hela dagen men orkar ändå inte. Därmed tvingas jag att vara hemma för att min syster inte ville ställa upp och hjälpa mig med en sådan obetydlig sak.

Det positiva är i alla fall att jag nu vet vem jag inte ska lita på. Om hon vägrar hjälpa mig med det här lilla, hur kan jag lita på att hon skulle se till att jag kom till sjukhuset, om jag någonsin skulle göra mig illa? Hon kanske inte kommer orka ringa 112.

Kommentarer
Postat av: surrrau

HAHAH venus palla va så ironisk.. klart hon skulle ringa 112 ;);)

2008-11-19 @ 19:40:34

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0