världens farligaste land att vistas i..

..är inte helt oväntat, Somalia. Eftersom landet saknar regering och har varit härjad av krig sen 1991, är det verkligen inget drömställe. Speciellt farligt är det för vita turister, som inte kan gå någonstans utan minst 20 beväpnade vakter.

Jag, som har tillbringat närmast 4 år i Somalia, hoppas verkligen på att det blir bättre. Under min tid i Somalia hann jag vara med om både skottlossning och bomber, men även glädjen i att bada i Indiska Oceanen. Just då såg jag ingen glädje i det, eftersom man fick bada under primitiva förhållanden, men idag tycker jag att det var rätt häftigt.

Somalia är ett otroligt vackert land.



Kommentarer
Postat av: Soraia

venus lägg in dt där om han mannen som sa att han var så snygg att han "önska han var

mer ful" XD så JÄVLA klockren!!

2008-05-05 @ 15:20:08
URL: http://twistedtail.blogg.se/
Postat av: annelie

:) hej.. Jo, jag kände att de räcker med en blogg nu när jag börjat blogga för BG. Hade haft den så länge också.. Föresten, hur gick det med din lillasysters roll i dendär serien (eller vad det va) på tv? :) kram

2008-05-05 @ 19:40:59
URL: http://www.bettiesgalleria.com/aa
Postat av: surrrau

nån som e stolt här... ;)

2008-05-06 @ 17:23:38
Postat av: milkshake

det var slutet av 90-talet :P

2008-05-09 @ 08:53:59
URL: http://themilkshake.blogg.se/
Postat av: venus

Nej, den har varit härjad av inbördeskrig sen 1991 (skrev fel på mitt inlägg, ska ändra) då Siad Barre störtades.

2008-05-09 @ 09:10:13

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0