flyga drake

Harry Potter har fått hård konkurrens. För den här historian jag läst är utan tvekan den bästa jag någonsin kommit över. Läser man baksidan på boken så ser den inte så märkvärdig ut. Jag skulle rentav vilja påstå att den inte verkar särskilt intressant. Men ack så fel jag hade.

Jag har nästan bara en sak att säga: Den här boken swept me off my feet. Aldrig har jag läst något så känslosamt, så genuint som detta. Efter halva boken så bölade jag bara och i slutet så bölade jag lite till.

Att den är en internationell succé är ingenting jag förvånas över. Khaled Hosseini har verkställt en gripande berättelse om ett starkt vänskapsband som slog mig med häpnad, hämnd samt skildrat Afghanistans skakande historia på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Det här är it-boken för det här seklet.






Kommentarer
Postat av: Louiseaberg

Då ska du läsa hans andra bok, Tusen strålande solar.



Helt otrolig .

2008-05-21 @ 11:14:22
Postat av: venus

Tack för tipset! Den ska jag absolut läsa :)

2008-05-21 @ 15:57:27
Postat av: Yas

Såå den blev bra till slut?

2008-05-21 @ 17:44:43
Postat av: Anonym

yes :)

2008-05-21 @ 22:52:06

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0