troja - uppumpad pitt med rakad sjärt

image139


Jag är nog den sista i världen som ser Troja. Det borde vara en skam för alla som uppskattar filmer, att inte ha sett Troja. Det är nästan lika illa som att inte gilla Gudfadern (hrm, hrm).

I alla fall. Filmen är baserad på Homeros "Illiaden", och jag måste påpeka att den är riktigt bra. Självklart inte på samma nivå som Gladiator, till exempel, men faktiskt en sevärd film. Jag störde mig jättemycket på att det var Brad Pitt som spelade Akilles. Förlåt, men jag är inte alls imponerad. Han kändes krystad och stel, och såg bara plastig ut.


Större delen av filmen handlar om kriget mellan Sparta och Troja. Modiga män i utrustningar, kvinnor som gråter, blod som sprutar, giriga kungar, blod som sprutar, tappra kungar, ja det vanliga alltså. Filmen var inte speciell på något sätt, men ändå rätt underhållande.
Jag imponerades allra mest av Eric Bana, som enligt mig gjorde bäst ifrån sig. Ingen Brad Pitt eller Orlando Bloom feber här, även om de också höll rätt bra mått.


Kommentarer
Postat av: surrrau

hahaha shit du ger samma betyg som jag gav!! :D REKOOOOORD!

2008-03-14 @ 18:22:55
URL: http://dizliike.blogg.se
Postat av: agape

Hahha äntligen någon som tycker som jag om den filmen! Alla bara tjatar om Brad Pitt o Orlando, men jag tycker självklart att Eric Bana e bäst. Fast jag inte borde det, jag som är grek borde ju stå på "vår" sida...

2008-04-09 @ 22:55:26
URL: http://www.agapes.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0