flight 93 - kom tillbaka när ni kan agera?


image118



Flight 93 handlar om det sista planet som blev kapad 11 september, 2001. Passagerarna fattade att det var en självmordsuppdrag, och bestämde sig för att kämpa..

Filmen var jättebra till en början. Jag älskar verkligen filmer/dokumentärer som inkluderar flygplan, det är så intressant. Alltså hade jag rätt höga förväntningar.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här. Det fanns scener som fick mitt hjärta att gå på tio, men de flesta scener var långa, utdragna och tråkiga dialoger. Det värsta är nog skådespeleriet. Inte en enda person grät.

Visst, de hulkade och snyftade men jag kunde inte se några tårar. Och deras reaktioner var så...orealistiska. Vissa var inte ens särskilt upprörda när deras fru/barn ringde och berättade att de just upplever de sista minuterna i livet.

Det är ju en film som berör, och man får bra kontakt med karaktärerna, men deras reaktioner är så orealistiska, och alla som känner mig vet att det inte finns något värre än orealistiska filmer. Alltså då karaktärerna inte reagerar som en normal person ska!

Annars var filmen okej. Det finns de som säger att det är jättesvårt att få till en realistisk filmupplevelse efter liknande katastrofer, men hey, kolla på Titanic, vem skulle vilja påstå att den var ett misslyckande?


Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: antagligen, det var mcdonalds så kankse ;)

2008-03-03 @ 17:16:23
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: soraia

haha :D

2008-03-03 @ 21:37:45
URL: http://twistedtail.blogg.se
Postat av: Maria

den filmer låter ju inte helt fel att se ! =)

2008-04-22 @ 07:14:31
URL: http://blooondiiie.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0