fegis

Min kompis Hafsa är en sådan fegis. Hon skulle ha ett möte med en arbetsgivare imorgon kl 13.00, men hon var inte intresserad av jobbet. Och hon vågade inte ringa och tala om det för arbetsgivaren. Varje gång han ringde klickade hon bort hans samtal i mobilen. Till slut, medan vi satt där på tåget, så erbjöd jag mig att ringa upp och låtsas vara hon.
Han: Hallå?
Jag: Hej! Det här är Hafsa, som ska ett möte med dig imorgon 13.00
(Hafsa slår mig på benet, för att poängtera att det är IDAG som mötet ska äga rum, inte imorgon som jag hade trott. Jag blir sur för att hon låtit bli att berätta den lilla detaljen, men måste fortsätta spela min roll)
Han:
Haha, faktiskt om 4 minuter!
Jag: Aha...alltså, jag ville bara säga att jag inte kan komma. Jag har fått ett annat erbjudande...
Han: Jaha. Är det därför du lade på hela tiden när jag ringde?
Jag: Nej! Alltså, jag sitter på tåget, och det är dålig mottagning....
Han: Jaha. Okej, tack för att du ringde! Hejdå!

Ja, tur var det i alla fall att jag ringde. Annars hade stackarn suttit där och väntat på någon som absolut inte tänkte dyka upp eller ringa.
 
Vilken tur att jag finns!

Kommentarer
Postat av: Hafsa Mohamed

Tänk så bra det är att ha dig Venus :D:D!!!
du vet vilken fegis/blygis jag är. Tack för GULD VÄRDA TJÄNSTEN :P

2008-03-10 @ 14:55:54
URL: http://super-flyy.blogspot.com

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0