akutsamtal

När Milkshake hade blivit bestulen på sin mobiltelefon, så ringde hon 112 och kopplades till polisen. Kvinnan som tog emot hennes upprörda samtal blev bestörd och arg när hon insåg vad saken handlade om. Hon sade till henne att man faktiskt ringer polisen när det handlar om liv och död, inte om en försvunnen mobiltelefon. Milkshake fick ett annat nummer dit hon kunde ringa och anmäla sin mobil istället.

Haha. Rolig upplevelse. Men det är ju faktiskt rätt krångligt med sådant; i stundens hetta känner man bara panik och ringer det första numret man som barn alltid uppmanades att komma ihåg. Jag menar, 112 är ju något som alla kan, till skillnad från 114 14, som man egentligen ska ringa.
 

image167


Kommentarer
Postat av: Soraia

hahahaha dt känns taskigt att skratta, men fan vad kul! :D

FINNS DET FLER!? OOMG, DU GJORDE MIN DAG SÅ MYCKET BÄTTRE! JAG ÄR VÄRLDENS LYCKLIGSTE!

ska jag erkänna en sak? när jag inte är med boken så .. saknar jag den .. :(

2008-03-27 @ 13:48:15
URL: http://twistedtail.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0