the machinist - ryslig film med noll mening



image102


Christian Bale gick ner cirka 30 kilo (!!) för den här rollen, och det är verkligen respektingivande. Visst kunde det fixas med specialeffekter, men det är ju häftigare to stay real, eller hur?

Jag blev hursomhelst väldigt besviken på The Machinist. Det är bara av respekt för Bales utomordentliga insats som jag låter bli att kalla den för usel. Filmen är väldigt seg och tråkig, och vid ett tillfälle var jag nära att somna. Jag hade väldigt stor lust att bara stänga av skiten, men så nyfiken som jag är ville jag se vad som hände i slutet. Kata-strof, säger jag bara. Ingenting höll, och man fattade absolut ingenting. Eller ingenting och ingenting, man fattade inte tillräckligt för att vara nöjd. Jag gick in på IMDB efteråt och kollade upp svaren på alla frågor som filmen själv inte kunde (ville?) besvara.

Det här är inte en rulle jag skulle vilja rekommendera.


Kommentarer
Postat av: surrrau

BAJS PÅ DEJ, DEN E BÄST

2008-02-23 @ 22:00:10
URL: http://dizliike.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0