rosutdelning

Vissa (fri)skolor har en tradition som går ut på att Förödmjuka. Till exempel genom att arrangera rosutdelningar vid Alla Hjärtans Dag. Man köper rosor til sina vänner några veckor innan, de kan kosta mellan 20-40kr. Sedan delas dessa rosor ut i klassrummet. Framför alla. Detta verkar ju så romantiskt och gulligt, eller hur? Wait. Just. A. Minute.

Tillhör du den skara som har massor av vänner ocn är garanterad en ros, är det ju klart att du är happy och undrar varför i helvete vissa inte verkar förtjusta i den Heliga Rosutdelningen. Uppskattar de inte de små söta, doftande rosorna, undrar ni? Låt mig förklara. De som inte får rosor skulle säkerligen uppskatta de små, söta doftande rosorna OM DE NÅGONSIN FICK NÅGRA.

Så sluta vara happy och förespråka den Heliga Rosutdelningen. Skratta inte åt de stackarna som i ren desperation skickar rosor till sig själva. Allt för att inte tvingas gå fram i klassen, titta ner på hinken där rosorna finns, leta leta leta, nä mitt namn verkar inte finnas med, ojdå, jag har visst inte fått någon ros, ähum, nu går jag tillbaka till min plats.
Tänk på de. Lid med dem.

(PS. Vi har ingen rosutdelning på min skola. Så du behöver inte tro att anledningen till att jag inte gillar denna fåniga tradition är för att jag själv tillhör de stackarna som drabbades hårt idag. Tyvärr. Hade vi rosutdelning så skulle jag få många. DS)


image82

Kommentarer
Postat av: soraia

haha glad alla hjärtans dag på dig med!

ma fahmeeso waxaan qorooyo inta. iyada idolkeyga MA' AHAN! :D baac waalan waaye haha.
ha u sheegin!

2008-02-14 @ 21:02:32
URL: http://twistedtail.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: ja vi har de :S haha usch hatar MT!

2008-02-14 @ 23:01:43
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: clara

suuuuuuuure, gör några så kan du skicka dom till mig :D assnällt!

2008-02-14 @ 23:22:30
URL: http://arrrested.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0