namnge stormar

I ungefär en vecka hade jag hört talas om Per. Det första jag läste om honom var, "Per är på väg!", med stora bokstäver som förstanyhet i Aftonbladet. Jag som tänker att Per förmodligen är en väldigt viktig person, undrade naturligtvis vem denna person som skapade all uppståndelse var. Sedan hörde jag mer om Per. Varje dag var det Per, Per, Per. Jag öppnade aldrig tidningarna, utan läste bara förstasidenyheterna. Till slut kommer bomben.

"Stormen Per är på väg till Sverige!" (eller något liknande) stod det i Aftonbladet. Jag blev helt paff. Var Per en storm? En jävla storm? Vad fan namnger de stormar för? Det är idiotiskt. Varför inte ge dem nummer istället? Det är såklart enklare för folk att komma ihåg om det är namn istället, men vem bryr sig om vad korkade människor kommer eller inte kommer ihåg? Är de oroliga för storm får de väl ta reda på deras nummer. Man borde faktiskt göra så istället.

Nu heter den mest aktuella stormen i Sverige, för "Tuva".
Stackars alla Tuvor.


image56

Tuva Novotny

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag heter tuva :D

2008-02-04 @ 15:09:09
URL: http://www.artells.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0