fantastic 4 - jessica alba i för trång dräkt

Har bestämt mig för att mina recensioner nu ska bli mindre invecklade med mindre text.



image89



I alla fall, den här filmen var väl sådär. Jag ville inte ens se den, men när min kompis lade fram ett urval av usla filmer, var jag ju tvungen att ta den minst usla.

Det är väldigt svårt för sådana här jag-ska-rädda-världen filmer att sticka ut, för det finns alldeles för många av dem. Batman, Superman, James Bond, X-men, osv osv, listan kan göras oändligt lång. Och denna film är inget undantag. Tråkig handling om fem personer som efter att ha varit i rymden utsätts för någon konstig strålning som gör att de får superkrafter. Fyra blir goda, medan en blir ond...

Skådespelarna är hyfsade. Den mest kända är väl Jessica Alba. Sen ser vi också Julian McMahon som den som blir ond, och det känns otroligt tråkigt att de valt just honom, man får en massa förhäxad-vibbar. Ska snubben alltid spela ond?

Filmen är okej som tillfällig underhållning. Men jag varnar för en massa irrriterande klyschor och dialoger, samt förutsägbar handling.

Det bästa med hela skiten var extra materialet som visade hur filmen gjordes. Spännande!






Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: haha precis det jag menar, helt sjukt ;O

2008-02-19 @ 19:57:57
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0