those little things..

Igår laddade jag ner en film jag har velat se länge. Big Fish av Tim Burton (Ligger bakom Sweeney Todd, Kalle och Chokladfabriken, Batman-filmerna under 80-90talet, etc). Nedladdningen tog en jävla massa tid. 3-4timmar. Ingen fick röra datorn under den tiden, och jag kom hit en gång i halvtimmen för att se hur det stod till. När den var färdig så hämtade jag en kudde, lite dricka och satte mig bekvämt i stolen. Sedan satte jag igång filmen.

Bra början. Väldigt intressant. Men sen. Fem minuter in i filmen så stannar den. Hm. Jag stoppar och börjar om igen. Samma sak. Jag startar om datorn och sätter igång den igen. Samma sak. Jag blir förbannad och börjar puckla på skärmen. Sedan inser jag att det inte hjälper och börjar puckla på kudden istället. Mitt blod kokar och jag skickar iväg en massa arga sms till min kompis och frågar henne vad fan jag borde jag göra? Hon vet såklart inte.

Jag borde börja köpa mina filmer istället. Men det går inte, jag är fattig för att köpa flera filmer i veckan. Och jag är väl inte dum heller? Varför lägga ner två hundra spänn på en film som man lika gärna kan ladda ner gratis? Fast när man köper så vet man förstås att den kommer att funka.

Kommentarer
Postat av: Nora

på loppmarknaden i vårberg brukar jag köpa filmer, och om man kommer tidigt så får man dom för 10:- styck! :) finns alla möjliga filmer där, komedi,drama,romantik,action,fantasy, jaaa det är bara o leta typ :P

2008-12-19 @ 15:06:10
Postat av: soraia

Att ladda ner är THE SHIT! Jag känner mig grundlurad när jag betalar

för en film. Vem gör sånt år 2008 egentligen? haha :P



Skönt att vara tillbaka!

2008-12-19 @ 18:43:25
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/
Postat av: venus

tack så mycket för tipset nora! du får säga till när nästa loppmarknad är så blir jag en stammis där xD

2008-12-19 @ 20:07:12
URL: http://planetenvenus.blogg.se/
Postat av: Nora

haha men Venus... loppmarknaden är varje dag xD från 10 - 16 varje dag tror jag att det är.. :P

2008-12-20 @ 14:03:16

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0