seven pounds



Will Smith är en färskvara som aldrig går ut eller blir dålig. Klart mannen har haft sina nedgångar, men det verkar som att det mesta han ger sig in på antingen blir mediokra eller dundersuccér. Den här filmen skulle platsa in någonstans i mitten. Den är bättre än medel, men inget jag skulle se två gånger.

Den handlar om Ben Thomas som har bestämt sig för att begå självmord. Men innan det så ska han hjälpa sju personer.
Grundidén är väldigt enkel, så det är något man verkligen måste jobba med för att den inte ska funka som ett sömnpiller. Jag vet inte riktigt om man lyckas. Det är en film man vill stänga av men först se hur det går för Ben - vilket med enkel matematik innebär att man måste se klart den. Just det blir dock en utmaning när man efter halva filmen vet hur den ska sluta..

Det jag imponerades mest av var musiken, den var helt fantastisk och kändes inte malplacerad eller alltför klyshig. Manuset kändes också trovärdig, även om den hade sina brister. Men jag skulle nog kunna säga att det här är en av de vackraste kärlekshistorierna jag sett på film. Kemin mellan Will Smith och Rosario Dawson är otrolig, hade jag varit Smiths fru så hade jag nog inte velat att de två träffades mer, för snacka om att bli blown away!

Jag grät inte, men jag är säker på att många andra kommer att göra det. Seven Pounds är som gjord för tårar.

premiär i sverige 6 februari







Kommentarer
Postat av: Aisha

Filmen va bäst.... ;D

2008-12-26 @ 15:31:27
Postat av: Anne

Tog han livet av sig då? :P

2008-12-26 @ 18:24:17
URL: http://vintagechick.blogg.se/
Postat av: surrrau

VILL SEEEEEEEEEEEE :D

2008-12-26 @ 21:39:10
Postat av: soraia

Ååååååååh vill se den!! Han är så bäst älskar Will Smith



2008-12-26 @ 23:45:36
URL: http://soraiaforpresident.blogg.se/

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0