stresslåt

Jag blir så stressad av att höra BWO's låt "Juggernaut". Mitt hjärta dunkar snabbt när jag hör den. Jag vet inte varför. Det är en stressig låt, med stressiga beats och stressig text.

Förresten, är det någon som vet vad som menas med juggernaut? Jag kollade ordlistan och hittade två översättningar.

RELIGION
"blind kraft som krossar allt i sin väg"

VARDAGLIGT
"a massive inexorable force that seems to crush everything in its way"

Hm. Det kan även betyda stridsvagn. Eftersom låten går till såhär "You caught me fighting like a wild juggernaut".. så antar jag att den syftar till en stridsvagn.

Men vad fan. Det är klart att man blir stressad om man sitter och hör upprepade fraser som handlar om stridsvagnar.

Kommentarer
Postat av: khadra

svar: haha, hon garvade för att hon visste inte hur hon skulle reagera - så dålig var den.
jo, hilary duff är vad jag skulle kalla den typiska airhead-blondinen på film. men "livet som popstjärna" är en klassiker om man jämför med filmen vi såg. hjärndöd film.

2008-04-26 @ 23:40:59
URL: http://khadra.blogg.se
Postat av: surrrau

Sov gott :)

2008-04-27 @ 01:52:00
Postat av: khadra

mm, hillary duff är en värdelös artist. förresten har hon (och många andra amerikanska kändisar) egentligen en dålig klädstil - tills de då stöter på en stylist som faktiskt KAN kläder. men som sagt - smak kan inte köpas :)

2008-04-27 @ 15:32:28
URL: http://khadra.blogg.se
Postat av: Emma

Om jag inte minns fel så är juggernaut typ som en slags vild gladiator ^_^

2008-04-28 @ 13:18:51
URL: http://ziema.bilddagboken.se
Postat av: venus

det fanns inte med som alternativ på ordlistan. men det låter bra mycket rimligare :P

2008-04-28 @ 18:04:38

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0