pippi är inte gammal

Såg nyss ett inlägg om Pippi Långstrump, och kom ihåg en konversation jag hade med pappa för flera år sen om just Pippi.

Jag: Pippi är så häftigt, pappa!
Pappa: Ja, men hon VAR häftig. Pippi är gammal nu.
Jag: Vad menar du? Pippi är inte gammal, hon är en liten flicka!
Pappa: Nej, Venus, Pippi har vuxit upp. Den här filmen gjordes för typ 40 år sen. Pippi är inte en liten flicka längre.
Jag: DET ÄR HON VISST DET!! Ser du inte? Varför försöker du lura mig? Jag ser ju på filmen att Pippi är en liten flicka!
Pappa: Jaja...

Hahahaha.


Kommentarer
Postat av: Ida

svar: haha ja det har du rätt i..!

Men vad elakt att säga att hon inte var liten längre.. Det hade jag ingen aaaning om :P

2007-11-30 @ 09:02:30
URL: http://daaarlingen.blogg.se

!

Är du en anonym fegis, eller? Skriv namn.
Bli ihågkommen!

Din email: (Ingen behöver få veta ;)

Skriv bloggadress om du har!

Lätta ditt hjärta.

Trackback
RSS 2.0